oblikovánje -a s (â) glagolnik od oblikovati: a) oblikovanje gline, pločevine; priprava za oblikovanje / oblikovanje lončenih posod b) oblikovanje obutve; oblikovanje prostora / grafično, modno oblikovanje; industrijsko oblikovanje / šola za oblikovanje c) oblikovanje javnega mnenja / oblikovanje cen č) oblikovanje glasov; še ni sposoben oblikovanja pojmov / oblikovanje prislovov iz pridevnikov / pravilnik o oblikovanju in delitvi dohodka d) oblikovanje humanistične osebnosti / vzgojno oblikovanje
oblikováti -újem nedov. (á û) 1. dajati čemu določeno obliko .... dajati, določati obliko predmetu z upoštevanjem skladnosti med funkcionalnostjo, estetiko in tehnološkim procesom: oblikovati embalažo, pohištvo; oblikovati industrijske izdelke ...,
dizajn -a [dizájn] m (â) arhit. dajanje oblike predmetu z upoštevanjem skladnosti med funkcionalnostjo, estetiko in tehnološkim procesom, (industrijsko) oblikovanje
Oblikovanje in dizajn/design v praksi pomenita enako, kljub različni definiciji v slovarju slovenskega knjižnega jezika, kar je zelo očitno pri definiciji gesla ''oblikovati'', ki govori tako o oblikovanju in o dizajnu.
Oblikovanje ni strošek, oblikovanje je strateška prednost. Oblikovanje ni nujno zlo, oblikovanje je le nujno. Oblikovanje ni ureditev v računalniškem programu, oblikovanje je načrtovanje, ki se lahko uredi v računalniškem programu.
Oblikovanje je tisti proces v pripravi določenega produkta, ki zagotovi, da bodo vse misli in interesi naročnika, pa naj bo to knjiga ali pa stol, bili izvedeni na namenu ustrezen način, dodana vrednost pa je temu sporočilu dodati nekaj več.
Naročnik poskrbi, da bo misel prava in razumljiva, oblikovalec poskrbi, da bo ta misel v pravi in razumljivi obliki prišla do naslovnika. Če naročnikova misel ni dobro definirana, je dobro ne bo definiralo niti vrhunsko oblikovanje. Več lahko pomeni kvalitetno in ugledno izvedbo, prefinjeno, lahko pomeni vpadljivo in prepoznavno podobo in celovitost, v vsakem primeru pa pri naslovniku izzove čustvo, pozitivno ali negativno, nikakor pa ne brezbrižno.
Naročnik ne more vedeti vsega, nažalost tudi ne, kako se doseže tisti več. Za to smo tu mi, oblikovalci, kreativci, načrtovalci ali komunikatorji, kakorkoli nam že pravite in hvala, ker nam zaupate.
ARDI d.o.o.
Mivka 25, SI-1000 Ljubljana
T +386 1 280 47 40
F +386 1 280 47 45
ID za DDV SI32559810